Ein Schaukelstuhl
Den 0. Píše vám váš předchůdce. Měli byste se představit postavičkám ve hře. Vašeho předka najdete před domečkem. Je velmi slabý, musíte se o něho starat.
Váš předek vás opět nechá zvolit si povolání. Vytěžte nějakou surovinu podle toho, čím byste se rádi stali.
Jedno povolání? Málo. Jděte a vyberte si ještě jedno.
Poté budete muset dát předkovi 200 SP, aby si mohl koupit houpací křeslo a spokojeně si hovět na sluníčku před domem.
Die zerstörte Axt
3. dne obdržíte zprávu od Matricie. Sotva se rozhodla zůstat v kraji a pomáhat vám v boji s temnými silami, opět narostl buk u arény a odřízl ji od vás. Pomozte jí a poražte ho. Máte přece Karamixovu sekyru. Ouha, sekyrka se rozlomila? Co teď jenom s ní? Buk je sice pryč, ale takhle ji Karamixovi vrátit nemůžete. Snad si s ní Matricia bude vědět rady.
Ano, Matricia zná tajemství Karamixova kovářského umu, sekyrku zvládne opravit, ale musíte jí sehnat žabí plivanec. Kde ho jen vzít? Ano, Wegposten. Jděte k vězení, je tam, ale chce zpět svoji lidskou podobu. Takže zpět za Matricií.
Matricia vám dá Hummelwasser (vodu se čmelákem), ta mu zaručeně jeho podobu navrátí. Nejdřív ale váš plivanec, potom voda. Povedlo se a Wegposten slíbí, že už mýtné za cestu vybírat nebude.
Matricia s pomocí plivance a kouzelných formulí Karamixovu sekyru nejen opraví, ale i vylepší. Vypadá teď moc dobře. Jenom ji ukažte Karamixovi. Tomu se líbí tak, že vám dá za to ještě 50 stříbrných. Ale vezme si ji zpět k sobě, protože ji právě bude potřebovat.
Die Rückkehr des Druiden
6. dne obdržíte dopis od Loreny. Už několik dní se ze strachu před druidy schovává ve svém domě.
Jděte k Loreninu domu, potkáte tam převozníka. Řekne vám, že už je úplně v pořádku a že miluje pouze a jenom Lorenu. Ale vaše kletba bohužel ještě není zlomena. Převozník vám však chce pomoci najít díly amuletu. Nabídne vám k tomu vodní mapku, ale dá vám ji pouze, pokud Loreně předáte dopis od něj.
Promluvte s Lorenou. Prý druida stále ještě miluje, ale neví, co má dělat. Můžete jí dát dopis nebo taky ještě ne. Z převozníka ale nic nového nedostanete. Přeci jenom už mu ale tak moc nevěříte, takže ještě zajděte za Matricií a promluvte si s ní o všem, co vás tak tíží. Matricia si vyžádá polibek a díky jemu přičaruje dopisu raději ještě protikouzlo.
Teď smíte dát Loreně bez obav dopis. Lorena se po něm i tak rozhodne dát převozníkovi druhou šanci. Nezapomeňte o tom ještě zpravit převozníka a za odměnu obdržíte onu vodní mapku.
Schutzzauber
9. dne vám píše Heiderose a prosí vás o pomoc. Navštivte ji. Druidovi žáci se zajímají o její dítě.
Jděte se zeptat Loreny, jak lze pomocí kouzel ochránit dům. Ta vás pošle logicky za Matricií. Matricia ale o svoje poznámky přišla a nemůže si vzpomenout, jak jen to udělat. Ale písmo, které je k tomu třeba, míval u sebe Tonkarius, pak ale přišlo kouzlo a z jeho domu zůstala jen ruina.
Tu ruinu teď budete muset prohledat. Je to staré známé místo nad městem, poslouží vám heslo z 1. generace - "MUNDUS VULT DECIPI". Z police uvnitř vyjměte svitek písma č. 7. Potom budete moci přesouvat dlaždice, až pod jednou najdete potřebný svitek. Matricia vám pomůže písmo rozluštit:
"Große Mutter!
Schütze dieses Haus!
Wirf Schimpf und Schande raus!
Friede soll nun sein,
dem bösen Höllenpein!"
Jděte za Heiderose a řekněte jí, že jste pro ni získali ochranné kouzlo. Použijte pak ale pouze počáteční písmena zaklínadla: "gmsdhwsusrfsnsdbh". Ta ochrání Heiderosin dům dostatečně.
Das Neugeborene
12. dne vám Heiderose píše, že se jí narodil chlapeček Edelweiss. Jděte k ní. Před jejím domem ještě stále dotírají druidové a chtějí jejího chlapce. Ochranné kouzlo ještě stále učinkuje, ale nevíme, jak dlouho ještě bude. Heiderose vás opět žádá o pomoc při ochraně svého dítěte.
Mohla by snad pomoci Matricia? Zeptejte se jí. Matricia by nám ráda pomohla, vymýšlí plán, jak dítě přenést v bezpečí od Heiderose. K tomu bude potřebovat 5 polínek na oheň, džbán mléka a lanýž. Dřevo obstaráte jednoduše a pro mléko si zajděte k Senkelovi do hospody. Kde najít lanýž, vám poradí Jolaius. Jděte od něj cestou na západ, přes druhé tržiště a na sever k obilnému poli. Tam ucítí prasátko lanýž, takže hledejte. Nachází se pod dvěma stromy vlevo vedle rozcestí.
Vše potřebné teď předejte Matricii a nechte jí také prasátko. Matricia připraví lanýžové mléko, které musíte dát dítěti. Bude ovšem fungovat jenom, když prasátko zůstane u Matricie.
Jděte tedy zpět k Heiderose a podejte Edelweissovi mléko. Zapůsobí kouzlo a dítě se promění v prasátko. Tak s ním budete moci bezpečně projít kolem druidů, kteří na nic nepřijdou. Prasátku se ale od Heiderosina domu moc nechce, musíte je trošičku pobídnout (kliknout na ně), přičemž ovšem druidové získají vaši vodní mapku. Dojděte s Edelweissem k Matricii, ta se teď o něj bude starat, jak jen dlouho to bude třeba, ale jen v této podobě. Vy si vezměte zpět svoje vlastní prasátko.
Die Prophezeiung
15. dne byste se měli podívat k Matricii, jak se daří malému Edelweissovi. Ale co se to s ním jen stalo? Celý zčernal! Matricia se domnívá, že to má co dělat s jedním proroctvím a že je nutné odvrátit Edelweisse od zla. K tomu ale potřebuje znát jméno vašeho prasátka.
Mohl by vám snad pomoci Jolaius, který pobývá blízko hrobu vašeho strýce? Pokuste se vylákat Horatiova ducha na Jolaiovo oblíbené víno "Chabernaque". Jednu takovou lahvinku dostal od Jolaia váš předek, vydejte se tedy k němu. Ten vám ji ovšem vydá jen, pokud mu dáte 1500 SP, aby si mohl koupit vlastní vanu, která by se mu líbila.
Víno máte postavit na hrob, říká Jolaius. Ale není ho škoda? Jděte se ještě zeptat Karamixe, zda by mohl pomoci. Karamix se bohužel ještě s ničím takovým nesetkal. No nic, vstupte do Horatiova hrobu a položte víno na zem. Zjeví se vám žíznivý Horatio, ale se jménem vám nepomůže, prý nikdy žádné nebylo. Ale můžete jej pojmenovat sami, je to přece vaše prasátko.
Řekněte to Matricii a až bude chtít vědět jméno, dejte svému prasátku nějaké sami. Nic se nestane. Představte prasátka sobě navzájem, jak radí Matricia (klikněte na Edelweisse). Prasátka jsou si představena a Edelweiss se promění zpět v dítě. Na závěr promluvte ještě s Matricií.
Ein sicheres Zuhause
18. dne byste se měli jít opět podívat k Matricii. Ta je totiž hodně slabá a nedokáže už Edelweissovi dopřát takového bezpečného úkrytu, jak by si byla přála. Budete mu muset najít něco lepšího.
Karamix se zmiňuje něco o Gálii a dětech. Senkel vás nasměruje za Tombem. A kdeže je Tombo? Zeptejte se Jolaia. Snad vám napoví více. Tomba nakonec naleznete u řeky, kde hlídá most. Je to ta samá řeka, u které přebýval převozník, jen o rozcestí níže. Přes řeku vás ale nepustí, most není v pořádku.
Jděte tedy zase za Matricií a řekněte jí, že chcete přenést Edelweisse do Gálie. Ta vám jej okamžitě svěří (klikněte na něj).
Potom běžte i s Edelweissem opět k Tombovi. Tentokrát jej překecáte, když máte u sebe dítě. Řeknete mu, že je Karamixovo a že je musíte nutně přenést do Gálie. V Gálii bydlí vedle hospody Karamixův bratr Kippfix, jak se dozvíte od Tomba. Pak přispějte Tombovi 20 cihel na opravu mostu a můžete přejít.
Kippfixovo obydlí naleznete snadno. Vejděte a poproste jej, aby si Edelweisse nechal u sebe. Kippfix vám ale nedůvěřuje, a tak mu nejprve musíte zodpovědět 3 otázky:
Jak nazýváme ten náš rodinný kousek, který dědíme? - Hackomat
Jak se jmenuje moje neteř? – Feline
Jaké zvíře je v názvu mojí oblíbené hospody? – Affe
Nyní u něj budete moci Edelweisse nechat.
Die gefährlichen Hüte
21. dne byste měli obdržet dopis od Tomba. Jděte za ním ke galskému mostu. Chce vás varovat před klobouky lupičů lebky, které váš předek daroval Karamixovým dětěm. Mohou být nebezpečné, protože v nich mohou ještě stále přebývat duše mrtvých lupičů. Jděte raději děti zkontrolovat ke Kippfixovi.
Kippfix vám celý zoufalý sdělí, že Bambix a Feline chtěli ukrást Edelweisse. Z dětské hry vzešlo drama. Kippfix nemohl Edelweisse zachránit, děti ho něčím praštily do hlavy. Kippfix vůbec netuší, kam mohly jít, musíte o tom informovat Karamixe a pokusit se děti najít.
Nebohý Karamix se rozbrečí, když mu to vše sdělíte, a chce, abyste zkusili nechat čenichat prasátko podle medvěda(berana, kozla, beranidla???). (Klikněte na něj.) Prasátko vás zavede k jeskyni, kde jste kdysi našli díl amuletu. Netroufnete si ale dovnitř, protože tam je moc tma. Matricia ani Senkel vám nic neřeknou, až Jolaius vám dopomůže ke světlu a věnuje vám pochodeň.
Takže směle do jeskyně! Tam najdete několik truhlic. V té úplně nalevo naleznete 200 SP, vpravo dole se vám 100 SP odečte (neklikat), úplně vzadu jsou dvě bylinky Drachenfarm, v truhlici vedle dětí na vás čeká 20 klásků obilí a v truhlici nad tím číhá krysa, která vám ukradne 10 měděných.
Děti vás budou chtít chytit a svázat. S dětmi ale bojovat nechcete, klikněte v inventáři několikrát na medvěda(?) a nalákejte děti ke Karamixovi na grilované kuře s hranolkama. Děti odběhnou a pochodeň dohoří. Teď budete muset najít potmě východ z jeskyně.
Děti už zatím doma spokeně jedí kuře s hranolkama. Karamix vám vrátí klobouky a oprosí vás, abyste je zprovodili ze světa. Vy je předejte Tombovi, aby si s nimi poradil sám. Uvědomte Kippfixe, že jsou děti v pořádku doma. Odmění vás jedním zlatým.
Die Wette
Senkel 24. dne zjistí, že se mu ztratil rybářský prut. Čekejte zprávu od něho a vydejte se za ním, abyste mu pomohli. Senkela napadne, že prut možná půjčoval Stanovi, hospodskému od "Taverne zum lausigen Affen". Pokud Senkelovi prut přinesete, dostanete prý od něj pár velmi dobrých bot. To už vám za tu cestu až do galské hospody stojí.
I Stan ale prut někomu půjčil. Má pro vás nabídku. Pokud jej získáte do čtvrt hodiny, využije svých styků a vy tak budete moci postoupit o celou Stufe výše. Jakmile výzvu přijmete, začne vám Stan odpočítávat čas. Rychle se ho zeptejte, kam se máte vydat a poté už jděte:
K hospodskému u germánského skladu (nad rašeliništěm), ten vás pošle...
K hospodskému na galské hranici (dole pod Heiderosiným domkem), i ten vás pošle dál...
Do hospody na římské hranici (dole u Jolaia), ten vás pošle...
Do hospody, v jejíž blízkosti pobývá Karamix. Hospodský prut má a dá vám na výběr, vraťte ji Stanovi nebo Senkelovi.
Jděte s ní tedy nejdříve k Stanovi, aby jste se nepřipravili o odměnu. Zeptejte se ho, kolik vám ještě zbývá času. Ukažte mu prut a získejte svoji Stufe-odměnu (Stufe vám poskočí teprve při spotřebě dalších AP).
Poté doneste prut Senkelovi. Získáte další odměnu v podobě pěkných bot.Boty mají obranu 23.
Pilze
27. dne obdržíte zprávu od Piloua. Ten se teď už nějakou dobu zdržuje v Gálii, kde provozuje svoji houbovou jídelnu. Po vás by chtěl, zda byste mu nedonesli 6 pěkných a jedlých hub, až půjdete kolem.
Na cestě ke galskému tržišti však narazíte na Wegpostena, který vás nechce pustit dál. Pro jeho město nejste dost dobří, pokud nenosíte brož, řetízek nebo prsten.
Navštivte Lorenu, ta vám nabídne brož za 5 zlatých. Od Karamixe byste zase mohli získat snubní prten, ten by vám dal asi za 3 zlaté.
Pak také samozřejmě musíte natrhat ony houby. Buď kousek nad arénou nebo na cestě k Loreně. Trhejte tak dlouho, až budete mít 6 jedlých. Poté se můžete vydat za Pilouem. Ukažte Wegpostenovi svůj šperk, který jste získali a jděte dál. Z hub, které Pilouovi donesete, vám uvaří dvě chutná jídla.
Uneinigkeit
30. dne se vám možná bude okolo domu pohybovat převozník. Ten by vám snad mohl pomoci získat od ostatních druidů zpět vaši vodní mapu. Chce po vás, abyste k němu ostatní přilákali a pokusili se je pak od sebe oddělit, protože jejich síla spočívá právě v jednotě.
Proto byste teď měli najít ostatní druidy. Heiderose, která teď vypomáhá Senkelovi v hospodě, o nich nic neví. Matricia vám poradí, abyste nasbírali houby Streitpilze a ty si pak nechali někým uvařit. Kde jen ale hledat?
Tady vám může přeci jen pomoci Heiderose, ta vás pošle k bráně ke gildám nad jejím domem. Tam taky jednu houbu najdete. Na další Streitpilz vás přivede Senkel, kterého najdete, jak si klidně rybaří u hospody nad rašeliništěm. Jděte dále na sever, podél hospody, tam Senkel jeden viděl. Najdete ho před dvěma stany. Lorena nemá o nějakých houbách ani ponětí. Stejně jako Karamix. I Jolaius vás přivede na stopu po oněch vzácných houbách. Jednu totiž zahlédl kousek na východ od skály ve tvaru lebky. Houbu najdete na levé straně cesty, naproti místu na výrobu uhlí. 3 houby už vám stačí, proto jděte za Pilouem do Gálie a nechte si z nich uvařit pokrm.
S jídlem v tašce se vydejte zpět k převozníkovi před svým domem. Najdete ho obklíčeného jeho kumpány, kteří vás dál nepustí. Nabídněte převozníkovi pomoc, ten vám však řekne, abyste se raději schovali, v tom se vše ponoří v prach a až budete moci prohlédnout, převozník je pryč.
Teď budete muset promluvit s druidy, ti dostanou chuť na vaše jídlo. Opět dojde k bitce, vše se zahalí v prach, vodní karta je roztrhána a všichni druidové až na jednoho zmizí. Ten vám pogratuluje k výbornému tahu, polituje onu rozervanou vodní mapku a rovněž zmizí do neznáma.
Horatio als Bote
33. dne vám přijde zpráva od Loreny, která by ráda sdělila svému milému, že se rozhodla dát mu druhou šanci. Vydejte se k ní. Předá vám milostný dopis pro převozníka a mapu, na která jsou vyznačená místa, kde jej máte hledat. Tam spolu strávili nesčetné chvíle.
Obejděte tato místa a vyslovte pozpátku Lorenino jméno. Dozvíte se, že převozník už nemá žádnou magickou sílu. Že jen mrtví a znalí čar se dostanou tam, co je on. A že se vzdal smrtelnému. Co to znamená? Je snad opravdu mrtvý? Jak mu máte předat zprávu? A mapa od Loreny už je také pryč.
Jolaius vám poradí, že to máte zkusit přes mrtvého Horatia. K tomu vám dá čerstvě dovezenou láhev Chabernaque. Vstupte tedy do Horatiova hrobu a nalákejte jej opět na víno. Poproste jej, zda by zprávu od Loreny druidovi nepředal. Horatio se poptá na prasátko, a zmizí jak s lahví vína, tak se zprávou od Loreny.